Monday, August 2, 2010

What is Money to u?

原本打算这星期的三天假期不回家留在新加坡 因为机票超贵的
结果帮了ordy搬家后在新房里一时兴起想回家 拿了塑胶卡 眯着眼按了几下
gosh....一个月房租的交通费就不见了>.
打电话回家 爸爸应该在家一直念吧....
那么贵?!为什么不早早预定?为什么不plan好来?你们啊做事就是酱的咯...........
哈哈...那对白我都会背了......
不过....我的看法倒是....人...只要不是什么坏事儿...只要自己承担得起...其实也只不过无伤大雅吧? 我来新加坡的时候 已经承诺自己
金钱绝不该是阻止我想回家的原因
人有时还是要随性一点...感性一点.....

偶尔"出轨"一下
生活才有spice不是么: P
最近的生活 真的没有什么大体悟 不大喜欢
工作没什么风浪 每天的生活就是工作睡觉和同事到处吃喝玩乐
静下来的时候 不像从前的我 书卷气的我 只有眼镜帮忙冒充
也是因为酱我还死死带着黑框眼镜 提醒自己不要忘记本来的我
偶尔因为这样的自己感到很郁闷
思索不到人到底是为了什么存活的
思索不到人为什么都得跟着平常的路线走
工作赚钱结婚生子生老病死
就这样?
郁闷到不行不想讲话别无去处的时候就独自一个跑去书店服装店家具店
听听音乐看看有的没的

就那样...放空一下
现在又要找房间了
希望找到一间安乐窝吧
.
.
我在冲凉方享受的时候做了酱的一个小结论:
钱能解决的问题都不是问题
可是靠钱来解决的都是问题
钱对目前的我来说 是来控制欲望的

噢对了
我最近看了件丑陋的事
人啊
最好不要拿别人的弱点当谈判筹码
这样实在超难看的









2 comments:

Aby said...

hey,I read ur post about the living in Liverpool which u written in march...and I appreciate all the things you wrote from food,shopping areas to things to bring. ohya,not to mention some great photos you got there : ) thank you vry much as I got this much of information when I accidentally visited just because I did some searching with google.
I am taking a full 4years pharmacy course at ljmu these coming September,so the post u wrote will be great and serves as a guide for me. Once again,thanks for the info which I think sharing is pretty much why you wrote it.
p.s. nice songs

chian nv said...

Hi Aby :)

Just saw ur comment...
Thanks ...didnt expect that my post is still helpful after all my juniors have gone to LJMU haha....

Hope everything is fine with u...all the best...enjoy urself and Thanks for supporting my post : P

Update urs as well hehe :)

Take Care!

Regards,
Xiao Chien a.k.a. Chian Nv